مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اسفند 1398 ساعت 13:452020-03-19سياسي

هفتانه کتاب 101 | در فصل پایانی این کتاب، یک انسان ناب به بار می نشیند


کتاب «آسیب شناسی دینی» با مثال های واقعی، مخاطب را رفته رفته به بار می نشاند و در فصل آخر او را می چیند، حالا ناب ناب شده ای، یک مسلمان پاک و منزه از رنگ و بوی این وآن، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، گرماگرم جنگ بود که آن مرد نزد علی (ع) آمد و گفت تو کاتب قرآنی، معاویه هم؛ تو همراه رسول خدا بودی، معاویه هم؛ تو اهل قرآن و نمازی، معاویه هم؛ چرا باید سمت تو یا او باشم؟! در اینجا مولا جمله ای دارد که جرج جرداق مسیحی می گوید این جمله سرآمد سخنانی است که از دهان بشر خارج شده و نظیر ندارد ، علی (ع) فرمود تو حق را بشناس تا اهل آن را بشناسی و باطل را بفهم تا طرفدارانش را کشف کنی، دین خدا را از تقلید کور آدمیزادگان نَشناس .

در اهمیت آسیب شناسی دینی همین بس که اگر نادیده گرفته شود، خود دین به عنوان آسیب شناخته می شود؛ اما مشکل اینجاست که برخی عوام و عوام زدگان، پیرایه هایی را که به دین بسته اند، عین دین می پندارند و آسیب شناسی دینی را بر نمی تابند.

چشم دینداران روشن که کتاب آسیب شناسی دینی توسط محمد اسفندیاری قلمی شده، گویا نویسنده برای نوشتن هر پنج کلمه، پنج هزار کلمه خوانده است، آنگاه که دین را از سیاست بازان، تقدس فروشی رهزنان و ظاهرسازی مدعیان خلاصی بخشیدی، حضرت حافظ در قلب و دلت غزل می ریزد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفتانه کتاب 101 | در فصل پایانی این کتاب، یک انسان ناب به بار می نشیند

هفتانه کتاب 101 | در فصل پایانی این کتاب، یک انسان ناب به بار می نشیند